Dag nederland, hello amerika

My High School Year in the USA 2011-2012

zaterdag 31 december 2011

31 december 2011

NEW YEARS EVE! Oftewel, oudjaarsdag!
Fijne kerstdagen is nu een beetje laat.. maar gelukkig nieuwjaar!
Was van plan om al veel eerder te bloggen, is er nooit meer van gekomen, maar ik vond dat ik toch nog wat in 2011 moest schrijven, dus hier mijn laatste post in 2011!
Wat ik allemaal heb gedaan in de afgelopen maand? Te veel! En het ging super snel ook!
Om te beginnen, Thanksgiving.
Al was dat nog in november, het is een feestdag hier, dus zal er maar wat over vertellen.
Met Thanksgiving gingen we naar oma's huis, daar hadden we een dinner met de hele familie.
Dat is eigenlijk waar Thanksgiving om draait, met familie zijn en veel eten!
We hadden ook een 'kleine' vakantie met Thanksgiving, we hadden alleen maandag&dinsdag les.
Door de week ging ik gewoon naar school, netals altijd, en daarna had ik altijd practice.
Ook heb ik al 3 meets gehad, de eerste meet heb ik de 4x8 relay gedaan, (800 meter), de tweede meet deeed ik de 4x2 relay (200 meter) en de laatste meet heb ik niks gedaan, er waren niet genoeg events, en aangezien we een groot team hebben, kon niet iedereen rennen dus. Niet dat ik dat zo heel erg vond.
2 weken geleden hadden we een 'cookie exchange', dat was met de exchange students hier in de buurt, iedereen had dan een koekje gemaakt van zijn eigen land, en iedereen kreeg dan koekjes van de rest enzo.
Ik had geen idee wat ik moest maken, dus had maar kaneelkoekjes in de vorm van een ster gemaakt, niet echt nederlands, maar dat maakt niet uit. Ze waren goed gelukt, dat is het belangrijkste!
De dag daarna hadden we een sleepover bij Brittany thuis, met Maria, Tatiana & Justin. We hadden toen ook koekjes gebakken en brownies gemaakt, films gekeken. Dat was het wel zo'n beetje, maar was wel gezellig!
We hebben ook nog 2 andere sleepovers gehad, al weet ik niet meer precies wanneer die waren. Een met Tatiana & Maria bij Maria thuis, we hebben toen de hele avond/nacht vampire diaries gekeken.
De andere was ook bij Maria thuis, maar dan met Tatiana, Maddy & Brittany.
De 20ste, had ik een DECA Competition. Het een wedstrijd, en het gaat over business en al dat soort dingen. Je moet dan een 100 meerkeuze vragen test maken, en een rollenspel. In dat rollenspel krijg je dan een situatie in een bedrijf, en die moet je dan zo goed mogelijk proberen op te lossen. Ik deed het event Hospitality and Tourism.
De gene die we die dag deden, was de Regionals, dus met iedereen uit de buurt. En ik heb het gemaakt naar States, dat is dus iedereen die het heeft gemaakt op Regionals, uit heel New York. Als je daar kwalificeert, ga je naar Nationals, dat is dus iedereen die het gemaakt heeft uit het hele land.
Dat is het beste hoe ik DECA kan uitleggen, zelf weet ik het ook niet zo goed. Ik weet wel dat je geld kan winnen, en veel ook.
Dan komen we bij Christmas break, wat ik deze week heb gedaan..
vooral vampire diaries kijken! Dat is het gene wat ik het meest heb gedaan.
En Christmas.
Christmas eve gingen we naar oma's huis, daar hadden we weer een dinner met de familie.
Ook hadden we daar een paar kado's gekregen.
De dag daarna, Christmas day, gingen we eerst naar de kerk, om 8 uur..
dat was dus wel echt heel vroeg, maar goed.
Daarna hadden we breakfast met iedereen en gingen we de kado's open maken.
Er waren echt super veel kado's, meer dan ik had verwacht.
Heb er wel een foto van, staat nog niet op m'n laptop.
Ik had ook echt super veel gekregen! Veel dingen van Syracuse en Pink, een pandora ketting, giftcard voor de bioscoop en veel chocola.
's Avonds kwam oma naar hier, en hadden we weer een dinner, alleen dan met het gezin & oma, niet met de hele familie.
Maandag en dinsdag had ik practice, 7:30 in de ochtend, genieten dus.
En woensdag hadden we een meet, 10 uur in de ochtend, maar moest dus al om 8:45 op school zijn voor de bus.
Gistere hadden we een groot dinner met de familie van Katie.
Haar zus kwam vanuit Phoenix, Arizona en blijft nu het weekend hier.
We deden ook een spelletje, er waren dan allemaal kleine kado's, en iedereen moest dan een nummer trekken, nummer 1 begon, mocht een kado kiezen en uitpakken, daarna nummer 2 en zo verder. Als je een kado had gepakt wat je niet leuk vond, mocht je het ruilen met iemand die zijn kado al had uitgepakt. Je mocht maar een keer ruilen, en alleen als iemand het al had uitgepakt. Hoe hoger het getal, hoe beter dus!
De laatste kon dus krijgen wat hij wou, want hij kon met iedereen ruilen omdat iedereen al wat had uitgepakt.
Ik eindigde met een kalender en een paar pennen. Het waren geen grote kado's, het was gewoon voor de lol.
Vandaag heb ik niet zo heel veel gedaan, nog niet.
Net heb ik wel even met Elmi, Britt, Britt, Judith, Eva & Claudie geskypt, volgens mij heb ik nog nooit met ze geskypt, alleen met Elmi, was leuk om ze te zien! Al was er vrij weinig van te volgen met hun aardappelkroketjes.
Vanavond ga ik oud&nieuw vieren met Tatiana, Maria & Brittany, en dan gaan we ook naar een feest, dat zijn de plannen. Geen idee wat we voor de rest gaan doen, maar dat zien we vanavond wel weer!
Morgen hebben we weer een dinner, alleen dan met Eric's familie.
We hebben wel veel dinners gehad deze maand, daar is het december voor!
Daarna heb ik alleen maandag nog vrij, en dinsdag moet ik dan weer naar school.
Wat niet eerlijk is, want we hebben dus maar 1 week en 1 dag vakantie.
Waarschijnlijk ben ik echt veel vergeten, omdat ik al super lang niet heb geblogt,
dat is een van mijn new years resolutions, proberen meer te bloggen!
Al weet ik dat dat toch niet echt gaat lukken.
Hier is het nu nog een half uurtje voordat het 2012 is in Nederland, ik heb nog 6 en een half uur te gaan!

Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en een gelukkig nieuw jaar!
En mama, alvast gefeliciteerd! Denk niet dat ik daarvoor nog ga bloggen.

HAPPY NEW YEAR, SEE YOU NEXT YEAR :)

I'll see you soon,

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten